Elektrisch rijden op alle vlakken in de lift

Elektrische laadpaal van The New Motion sleept internationale designprijs in de wacht

15 APRIL 2016, AMSTERDAM, NEDERLAND
Samenvatting
De elektrische laadpaal van The New Motion heeft de Red Dot Award: Product Design 2016 gewonnen. Een internationale jury beloonde de elektrische laadpaal ‘lolo’ van The New Motion voor de hoge kwaliteit van het productontwerp. Deze bijzondere winst laat zien dat Nederlandse partijen een prominente rol spelen in de alsmaar groeiende wereld van elektrisch rijden.

Deelnemers uit 57 landen hebben in totaal 5.200 producten ingediend voor de Red Dot Award: Product Design 2016, waarbij de internationale jury de elektrische laadpaal ‘lolo’ van The New Motion beloonde voor de hoge kwaliteit van het productontwerp. Deze bijzondere winst laat zien dat Nederlandse partijen een prominente rol spelen in de alsmaar groeiende wereld van elektrisch rijden.

Het initiatief van The New Motion om niet alleen een innovatieve en hoogwaardige maar ook functioneel aantrekkelijke laadpaal te ontwerpen kwam tot stand middels een samenwerking tussen The New Motion, Studio Floris Schoonderbeek, ontwerpstudio DUNC en het ontwerpbureau Sinds 1416. “Wil elektrisch rijden wereldwijd een plek krijgen moet je in brede zin naar slimme en flexibele laadoplossingen kijken. Deze prijs laat zien dat er meer aandacht is voor zowel de kwaliteit als de 'schoonheid‘ van laadinfrastructuur.” aldus het collectief.

Slimme laadpaal
De lolo beschikt over ingenieuze software die zowel met de accu’s in elektrische auto’s als met energieleveranciers kan communiceren. Hierdoor is te zien waar en wanneer er vraag naar en aanbod van energie is. Zo zorgen slimme laadpalen, verschillende energiepartijen en de elektrische autobezitters samen voor een efficiënt landelijk dekkend netwerk, zowel voor zakelijk als privégebruik. Het succes blijkt uit het feit dat er reeds 25.000 lolo’s geplaatst zijn in binnen- en buitenland. The New Motion draagt daarmee voor een belangrijk deel bij aan een groeiend Europees laadnetwerk.

Naast het zakelijke succes van de lolo, de enorme run op de Tesla Model 3 en de aangenomen motie voor elektrisch rijden laat nu ook de winst van de Red Dot Award zien dat de aandacht voor en populariteit van elektrisch rijden alsmaar stijgt.

Over de Red Dot award
De Red Dot Award wordt georganiseerd door het Design Zentrum Nordrhein Westfalen in het Duitse Essen. Met jaarlijks meer dan 10.000 inschrijvingen verspreid over drie categorieën – Product Design, Communication Design en Design Concept – is het een van de grootste competities ter wereld. De award bestaat sinds 1954 en is een zeer gerespecteerd internationaal merk voor ontwerpen van uitstekende kwaliteit.

Einde persbericht

Noot voor de redactie: neem voor meer informatie en beeldmateriaal contact op met Luuk van Kuik, Manager Marketing bij The New Motion.

Citaten
"De winnende inzending is de derde generatie laadpaal van The New Motion: Deze versie brengt technisch vernuft, compactheid, esthetiek en hoogwaardige kwaliteit samen in één ontwerp." Sytse Zuidema, CEO van The New Motion
Over The New Motion

The New Motion, founded in 2009, offers advanced charging solutions for drivers of electric vehicles (EV) and EV-charge locations. All our activities aim to facilitate drivers of (Plug-in Hybrid) EV’s to be able to drive as many kilometers on electricity as possible using, as much as possible, electricity retrieved from renewable energy sources. Electric driving is a fantastic experience and it's not only great for the environment but it's also great for your wallet. We make electric driving easy and fun.

In the last 5 years The New Motion has installed 20.000 intelligent charge points. By using The New Motion charge card, drivers can access The New Motion’s charge network consisting of 25.000 public charge points spread across Europe. The New Motion charge network is the largest, fastest growing and most intensely used charging networks in Europe. A growing number of European EV drivers use The New Motion products and services, including Europe’s most interoperable charge pass. We also offer charging solutions to companies for (commercial) operation of chargers, and work closely together with leasing companies and car manufacturers. The New Motion is continuously expanding its charging network in and outside The Netherlands. Also in Belgium, Germany, Luxembourg, Austria, Switzerland, Finland and the United Kingdom EV-drivers can charge their EV’s at The New Motion charge points and use our comprehensive offering of charging services.